Nov 28, 2008

Hj Man Come in....[Walkie-Talkie]

Aku[Walkie-Talkie]: Hj Man come in...
Hj Man[Walkie-Talkie]: yee..bang...
Hj Man[Walkie-Talkie]:Ada apa-apa ke?
Aku[Walkie-Talkie]:bibik dah sampai.nasik dah masak, lauk special ini ari.
Hj Man[Walkie-Talkie]:Ok sekejap lagi saya sampai....

Boleh dikatakan macam nie lah dialog aku ngan Aji Man bila dah masuk tengahari. Cerita pasal keje dah bertukar jadi cerita pasal makan. Kudin pon ade gak menyampok skit-skit citer pasal lauk best yang chef dah masak.

Ari nie aku betul-betul teringat kat Aji Man. Sebab Aji man dah balik, dah sampai Malaysia. Aji Man suka makan, apa masak pun sedap.

Ari nie aku teringat kat Aji Man sebab ari nie kitaorang dapat dua ekor rusa, aku ada dengar Aji Man dok sebut-sebut pasal rusa dua tiga hari sebelum balik. Harap-harap trip depan bila Hj Man datang lagi kitaorang boleh dapat lagi daging rusa. Bila time makan sumer member-member dok sebut nama Hj Man dengan Aji Lias, elok jer daging sampai depa plak balik cuti. Untuk pengetahuan Robin Masak soup, den masak goreng lada hitam dan panggang. John Justin pun masak soup telur ari nie. Ravi memang kontrak bakar membakar. Kalau ada Hj man mesti dia cakap "rugi dua tahun kalau tak makan".

Harap Hj Man tak rasa macam rugi walau setahun pun kerana sudah berada di Malaysia bersama keluarga. Selamat bercuti Hj Man, Latiff, Shady dan Hj Lias.

InsyaAllah berjumpa lagi.

3 comments:

  1. Haiii....Bilalah pulak aku nak merasa daging rusa.
    Tukang masak special dah balik msia. ( Hj Liah & Hj Saidi )Tho jgn lupa dapatkan aku daging rusa bila aku sampai nanti yea...

    akbara74

    ReplyDelete
  2. Mu bila sampai aa..nanti aku simpan skit tapi den tak janji laa

    ReplyDelete
  3. Salam semua .... memang seronok bila teringat teman2 kat Tharjath .... apa masak pun sedap.. bayang kan makan nasi berlauk ikan bilis goreng kering dan kicap manis sebagai perasa ... tu pun boleh menambah... kalau dengan rusa .... jangan nak cakap lah. Memang sedap ..... para isteri-isteri petugas Petronas kat Tharjath jangan risau sangat lah... dia orang nie makan je apa saja... dah kalau suami balik kat malaysia ... jangan risau, masak lah apa saja dia orang nie makan jeee .. percayalah hidang je lauk ikan pasti menyelerakan .. tambah lagi kena singgang ikan ayeeee .... dan budu... wowwww mesti menambah punya ..teman-teman kat Tharjat makan rusa pun ingat lah sikit .. kalau dah ada sakit gaut, darah tinggi... control lah sikit ... jangan lupa makan ubat ... kalau teman2 ingat sangat kat HjMan nieee ... simpan je sikit daging rusa tuuu ... ataupun post je kat malaysia... salam semua dari Malaysiaaaa... AKU TUBIK DOH NIEEEEE...

    ReplyDelete