Nov 16, 2008

Masak-masak jom...

Kita orang kat Tharjah nie memang nak kena ada skill masak, sebab tak brapa sanggup nak adap makanan kat kantin. Bukan tak sedap tapi menu sama jer ari-ari kurang variety ahehehe....
Aku nasib baik aa sebab boss kat sini pon suka masak ahehehe so bleh a ku tumpang makan, aku biasa jadi assistant cook jer... walaupon sumer orang tau memang sambal yang aku buat pedas dan masin...

T.Arasu memang terkenal dengan masakan india dan ala mamak. Kudin mesti jadi bibik. aku bawak kamera jer dengan alasan gambar masuk blog dapat laa aku makan....ahehehe..Hj. Alias memang terkenal dengan masakan ala chinese, tengok muka pon dah cam cina bukit aaa lebey kurang macam aku gak laa...tapi ee ko jangan under estimate, kari dio pon sodap....ala-ala Pelita Nasik Kandar gak...caya laa boh.....

bodek skit..

Apa yang aku nak sampaikan ialah kalau boss yang betul2 straight ngan keje memang kurang seronok aa kitaorang kat sini. Kalau jadi malaikat keje aku ingat tension giler aa dok sini... hua..hua..hua...aku rasa member lama aku ada laa yang paham kot...

5 comments:

  1. masakan pa pun masuk je ... jangan complain rugi... lapar .. nasib baik lah ada orang nak masak ... camana pun .. macam 5 star hotel punya lah ... PELITA ... kuala lumpur... kurang sikit je...
    APA YANG PENTING ... perut jangan kosong...ingatkan dtg sudan boleh diet .. makin teruk nya makan..

    ReplyDelete
  2. Jangan lupa.. collection mesti top-up juge, ration from M'sia juge jgn lupa.. 1st time,aku rasa staff World wide Company spend own money to to have good hospitality toward living in Tharjath, but never mind..money is nothing if we compare with most valuable experiences here.. Tanya members kat region yg pernah dtg sini.. rata2 cakap "pengalaman kat sini tak dapat di nilai dengan wang ringgit". Positive thing - Staff marketable toward resilience(PETRONAS Corporate Agenda)..Believe me.."Those who are having strong durability facing with SUDAN operation will have 'bright future' ,especially working to another 36 country serve by PETRONAS".. believe or not, BELIEVE IT....

    ReplyDelete
  3. Bulan puasa aku jadi tester lauk je..sebab aku tak puasa jadi tukang rasa lah...sekali sekala tipu juga ha ha lauk masin pun cakap tak masin nak jaga hati tukang masak..sebab sendiri tak pandai masak nanti tak makan pula he he

    ReplyDelete
  4. Okey lah tu Ravi.. Whatever race,whatever religion..we have to live in 1 family. I still remember last commented from Hj.Alias..actually it's not only comment but lesson learn to Sudanese.."our life is like a stick, if the stick stand alone..we or enemy easily can broke us, but if the stick(we)in a big group, nobody can broke us". Need to be adopted in daily work culture - "Team work".

    ReplyDelete