Nov 26, 2008

Mok..aku nok tubik...

Biasa laa kalau ada kes-kes yang tak sedap di dengar memang aku rasa takut dan nak balik keje Malaysia jer..sapa pon tak suka berdepan dengan keadaan sulit dan mengancam nyawa. Ini lah harga yang perlu dibayar bila aku decide nak datang kerja kat sini. Baru-baru nie ada kes penculikan warga cina yang di culik dan di tembak mati. Empat warga cina dapat di selamatkan daripada sembilan. Hidup dan mati,ajal dan pertemuan memang menjadi ketentuan yang maha esa.

Dulu sempat juga aku habiskan satu buku yang bertajuk "Stop worrying and start living". Satu cerita yang melekat di dalam memori aku ialah cerita Pak arab yang dok di tengah-tengah padang pasir. Apibila ditanya apakah yang menjadi inspirasi dan kekuatan untuk bertahan terus berada di tengah padang pasir dan menjalani kehidupan seperti biasa, dia hanya berkata " Makhtoub,makhtoub dan makhtoub" dan menyatakan ini adalah ketentuan tuhan kepadanya.


Kadang-kadang hati kecil berkata Mokk.....aku nok tubik....

Tapi segala-galanya bergantung kepada makhtoub......

5 comments:

  1. Mr. Tho,
    Apasal gambar u dalam kandang blerrrr jeee???
    Kamera jenis apa u pakai?????

    ReplyDelete
  2. Memang sengaja bagi blur..karang nampak ensem2 lak tak tahan awek dok antar sms nak berkenalan....ahehehe..

    I just extract the image from google.u can always click to the picture for a better image.

    ReplyDelete
  3. Tho....

    Macam biasa tengokkk jeee....kandang tu.
    Kat mana ehhh ?

    ReplyDelete
  4. Gambar ni lain skit, Taiping Zoo or TharJath Zoo? Harimau? singa? ??? ....

    memperli-keh kehidupan di TJ?
    selalunya gambar membawa maksud.....Adakah hidup di TJ seperti hidup dalam kandang??? ;>) hi! hi! Gua sudah hamper 3 tahun…

    ReplyDelete
  5. Salam semua ... tajuk nie teringat kan aku pada seorang teman yang selalu menyebut ... MOK .. AKU NOK TUBIK ..... kawan kita tu entah lah mungkin tubik pas sudah lah dari Tharjath kuttttt. Tapi aku masa nie TUBIK DOH DARI THARJATH ... buat masa nieeee... nanti gie pulak. Untuk kawan kita tuuu .. bersabar lah untuk ujian Tuhan nieeee .... hak lain2 tuu .. ingat lahhhhh .....

    ReplyDelete