Nov 23, 2008

Cerita pasal Mu'alaf

Assalmualaikum

Ok nie cerita pasal ada dak local sorang masuk Islam, mengucap dak nie depan Imam Masjid kat Tharjath nie laa..Masa mula-mula convert dak ni memang aa takut-takut skit pasal geng dia dah cop nak masuk arab. Dia nie mula terpikat dengan Islam selepas menziarahi bapak sedara dia kat Khartoum yang dah lama convert.

Satu ari Hj Fadzilah bawak dak nie jumpa aku ngan kudin kat Malaysia Hall, bincang-bincang macamana nak tolong sedara baru kita nie. Maka timbul lah satu idea untuk bagi pekerjaan dekat Masjid untuk tolong-tolong kemas dan cuci masjid. Aku, kudin dan Hj Fadzilah berjanji untuk mengada kan kutipan setiap bulan untuk sedara baru kita. Kalau boleh nak bagi kerja kat dak nie tapi aku pon bukan company manager cuma enginear kecik jer.

Sebab aku dah janji dengan wakil mereka maka setiap bulan aku akan adakan kutipan untuk dak nie. Setiap hari jumaat akan lakukan kutipan untuk menolong dak nie, nie jer laa yang aku mampu buat. Aku harap kawan-kawan semua bersedia untuk memberi sumbangan, InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment