Sep 20, 2008

Merdeka

31th August aku celebrate birthday anak aku yang no dua, tak de belah-belah kek Cuma ucap selamat jer, nasib anak aku kecik lagi tak Nampak sangat frust walaupun Nampak macam protest skit2 ade gak tanya2 birthday kek tapi aku wat dunno jer pasal aku dah nak kena travel petang nanti. Pukul 6 aku dah ada kat airport, flight pukul 8, pukul 9 aku kat KLIA. Tipon member dari KT tak sampai lagi....

Dekat pukul 12 aku dengar music patriotic, ada sambutan kemerdekaan rupanya dekat KLIA, diorang distribute bendera free, aku dapat gak laa 2 yang aku lekat dekat beg aku sempat juga aku jerit2 merdeka dekat Malaysia. Aku geng ngan staff KLIA nyanyi lagu patriotic diorang pon bagus ada yang hafal banyak lagu partiotik ok laa kan lagu2 macam nie bukan ada kat pusat karaoke pon kira patriotic gak laa.. aku, Hj Nawi ngan shafie dok layan gak laa sambutan kemerdekaaan KLIA. Setelah sekian lama kita merdeka aku ada la peluang keje kat sudan org lain pon ade keje kat luar Negara, tempat lain yg lebih canggih dan glamer dari tempat keje aku tapi bagus sangat dah pasal dapat gak aku tengok2 negara orang yang dah merdeka tapi tak membangun macam Malaysia.

Kalau nak dibandingkan Malaysia dengan sudan secara keseluruhan kita memang lebih aman walaupun ada perarakan bersih kalau dekat sudan diorang tak de nak berarak bersih, diorang kalau boleh nak sapu bersih jer. Aku malas nak taip lebih2 ko piker laa sendirik karang tak pasal2 aku kena ISA kat sudan lak.

Nie aku ada snap few pic untuk kawan2 sumer.

Korang rasa aku nie patriotic ke?

Selamat menyambut Hari Kemerdekaan.

No comments:

Post a Comment