Sep 22, 2008

Keropok Lekor

Kalau aku cakap keropok Lekor mesti korang tau dan dapat bayangkan mende keropok lekor tuh. Keropok lekor atau keropok losong memang terkenal di Terengganu. Ada satu van modified aku tengok ada cop Keropok Losong Terengganu dok jual pasar malam sekitar KL, memang sohor la keropok nie. Memang laa korang tak rasa termendousnya kalau aku citer pasal kopok lekor tapi kalau korang imagine dekat tengah-tengah savana Tharjath nie aku pon dapat makan keropok lekor memang syok la. Rasa macam dekat jer ngan Malaysia, rasa can dekat jer ngan Losong, rasa cam dekat sangat. Orang yang selalu bawak kopok lekor nie ialah Hj Saidi dan Tengku Rahim. Last time Tg Rahim bawak 18 Kg kopok lekor siap ngan pencecah dari siam, pedas dan manis, memang syok laa...yang tukang goreng lak Nizam, kena lak kopi white house yang aku bawak dari Kota Bharu memang best aa...kalau korang rasa sedap makan kopok lekor kat rumah aku rasa macam 4 kali ganda sedap dari kat rumah.

kopok keping pon ada gak kat Tharjath nie, Hj Man slalu bawak 1 pek satu ari time bukak posa, tak tau laa aku bape banyak stok ade kat bilik dia, kalau kat mesia dah boleh cah cop bilik dia macam cop kat van modified.

No comments:

Post a Comment