Sep 23, 2008

Gadget aku..

Mesti korang tertanya-tanya apa barang electronic yang aku bawak bila travel dan untuk keperluan mengisi masa lapang aku kat Tharjath

Gadget aku
  1. Motorola v3i- untuk aku talipon driver dan talipon bini masa sampai kat satu-satu destinasi, aku pakai maxis roaming jer, dulu aku ada gak beli satu sim card zain untuk Sudan nya line tapi kena block bila talipon jer kuar sora pompuan cakap arab, yang aku paham dia cakap "tak" jer. so aku amik kesimpulan kena block aa tu.
  2. iPod Nano- kadang-kadang nak tunggu connecting flight memang makan masa, so aku layan aa album aku yang lama-lama.boleh laa kurang kan skit boring aku kat airport.
  3. Digital Camera-Yang aku pakai skrang nie model Sony F-77 ingat dah 6 taun kot, 4 MPixel jer tapi bleh laa setakat nak amik gambar wat kenangan.
  4. Sunglasses-Yang aku pakai wat travel ngan wat keje sama jer. Aku kalau tak pakai sunglasses memang macam cina tua aa sepet giler mata aku pasal tak tahan silau. Yang aku ada skrang umo dia baya anak aku laa kot, 5 taun. Aku pon bukan nya suka nak bazir duit beli baru pasal dari segi functional memang ok lagi. 2 taun lagi aku nak tukar laa pasal spare part sumer dah obselete.
  5. Maglite-Ada dua yang aku bawak, satu solitaire satu yang pakai AA bateri dua-dua aku beli sendiri pasal dulu kroni jer dapat masa kat platform. Aku tengok kat ada kat supermarket so aku beli jer laa.
  6. E-sky simulator set- Yang nie aku wat training helicopter control, ade gak plan nak beli mainan nie sebab syok tengok mechanisme dia. Korang tau laa aku pon mekanik so suka aa benda-benda macam nie. insyaAllah aku nak beli aa.
  7. Laptop- Skrang aku pakai Sony VAIO VGN-SZ75GN yang nie memang aku baru pakai sebab twinhead aku dulu jatuh kat transit house, ko tau jer laa aku ngan computer macam bini no 2 aa. takde computer macam kucing ilang anak aa.Dual boot macam dulu gak, satu Vista satu Ubuntu
  8. External Hardisk- Aku rasa sumer orang ada pakai nie aa. so aku beli gak laa satu wat standby data aku.
  9. Palm TX- aku pakai wat check email aa time dekat airport, takkan nak check email nak bukak computer, malas gak aku.
So nie jer laa gadget aku setakat nie. 2 taun lagi aku nak tambah la skit lagi bagi cukup kilo beg aku hehehhe...

No comments:

Post a Comment