Sep 20, 2008

Jangan cakap pasal rindu

Aku memang sorang yang gagah, aku memang sorang yang kasar, aku lelaki sejati, aku memang sorang yang keras... tapi

Den masih lagi consider den nie bertuah sebab dibagi cuti sama ngan hari bekerja, maknanya kalau den kejo 28 ari cuti pon 28 ari. Masa cuti den bleh laa jumpo ngan anak-anak den, ngan bini den dan sedara mara den kek kampong. Bila time cuti den biaso bawak family den pi jalan-jalan den hepi depa pon hepi. Bila time nak gi keje biasa bini den pi antar kat airport, bawak budak-budak sumer, budak-budak bukan reti lagi pasal nak gi keje, anak den yang kecik baru 2 tau lebih tapi cakap dah pandai " babah gi keje ke Ummi?" soalan lazim aa kot untuk budak yang pandai cakap. Boys sumer dok ralit main troli beg tak layan sangat tapi sebagai bapa aku tau diorang macam ade silent protest sebab bila aku hulur tangan nak salam diorang Nampak cam semacam jer...susah den nak gambarkan, diorang tau kot aku nak tinggalkan diorang. Dalam mata ada gak signal yang aku bleh tengok dan faham. Bila dah start terbang aku terbayang wajah anak-anak aku, aku terbayang ketawa diorang aku terbayang tangis dan karenah diorang. Aku terbayang semua kenangan. Bila aku makin jauh dengan diorang aku pujuk diri sendiri, insyaAllah kalau dizinkan berjumpa lagi dengan diorang...kadang-kadang aku malas nak cakap pasal rindu.


 

Aku pon orang biasa jer bukannya ati kering sangat.

No comments:

Post a Comment