Jun 4, 2009

Wahai anak ku...


Wahai anak ku. Gambar ni babah amik masa babah keje, budak-budak neh dok tengah carik ikan kat tepi kolam. Budak-budak ni pakai nya tak sempurna macam kita di Malaysia, yang sorang tu tak de seluar pendek pon. Wahai anak ku di Malaysia, anak ku masa lapang nya bermain playstation, anak kita masa lapang nya bermain komputer, anak kita masa lapang nya bermain basikal dan anak kita setiap masa di jaga bonda.

Mereka suka bergambar, mereka akan senyum dan mintak untuk bergambar, dengan berbagai-bagai aksi mereka bergaya di depan kamera tanpa malu dan segan. Mereka tak kenal takut, mereka tak kisah berjalan di gigi air maupun bermain kolam, mereka adalah kanak-kanak yang hidup dengan dunia mereka yang riang, mereka jauh sekali dengan tusyen yang membosankan.

Apakah mereka mempunyai masa depan? masa depan untuk membangunkan diri sendiri dan kampung halaman. Sekolah mereka berbatu jauh di hadapan.

Wahai anak ku di Malaysia, suka sangat babah nak buat perbandingan apakah mereka yang bertuah atau anak ku di Malaysia. Wahai anak ku di Malaysia, babah harap kamu sentiasa bersyukur dengan apa yang kamu dapat ketika kamu masih di Malaysia.

Buat anak ku di Malaysia selamat berjaya di hari hadapan.

No comments:

Post a Comment