May 29, 2010

Koya blana

Yaaa aku macam putera raja kesana kemari bawak kereta besar. Semua gadis teruja. Mana tidaknya bahasa ku seperti mereka cuma aku di besarkan di eropah semestinya bahasa ku pelat pelat gaya melayu eropah. Suka sangat mereka bila aku menyapa. Seolah dapat bertemu putera raja. " datang lah ketempat kami, minum susu sebanyak yang anda suka. Hilangkan stress kerja". Sudah banyak jemputan ku terima. Sudah banyak permintaan gadis gadis ku tolak. Maklumlah putera raja takkan boleh mencemar air muka dengan minum susu dari lembu. Biasa po susu paket yang di proses di new zealand saja. Nanti murka pula ayahanda ketahui sang putera minum dari lembu.
Sempat juga gadis menyapa " wahai putera bolehkah bawak kami kesana" ade juga beta membawa mereka dulu tapi beta tidak tahan dengan lalat bersama. Tapi beta suka mereka. Mereka sangat friendy menghulur susu segar kepada beta.

Ahhhh betuh macam putera raja. Mungkin campuran ayahanda dan bonda dari nepal maka kulit beta sangat terang di mata mereka. Sehari pun tak habis mereka bercerita tengtang kulit beta yang cerah berseri. Rambut beta yang cokelat dan telinga beta yang aneh.

Setiap hari melambai saja gadis gadis desa membawa harapan supaya beta menyapa dan bawa mereka kesana. Supaya dapat di katakan alangkah baik nya putera itu menolong saja kerja nya.

Terkenang juga beta putih gigi dan jalinan rambut mereka. Hitam kilat kulit mereka terkena sinaran mentari. Kesian juga beta melihat mereka menapak berpuloh kilometer untuk mencuci baju dan seluar.

Kalau ada pon lelaki diantara mereka tidaklah dapat menandingi beta yang cerah dan bergaya ini. Tidak berkereta pula. Walaupun ayahanda punya kereta tapi beta yang melenjan kuasa kuda. Nampak gah bergaya laa beta.


Sekali beta berfikir. Betapa riaknya beta dengan mereka. Betapa riak beta yang cerah ini dengan mereka. Beta pon bukan nya muda. Masa banyak habis diluar negara angkara ayahanda. Walau hitam kulit mereka tapi hatinya baik saja. Tak macam beta cerah berseri tapi riak saje yang ada.


Almost on the dot.